هیدروکسید آلومینیوم در تصفیه آب

هیدروکسید آلومینیوم در تصفیه آب

نقش هیدروکسید آلومینیوم در تصفیه آب

تصفیه آب یکی از مهمترین عوامل سلامتی انسان ها می باشد که برای هر جامعه و افرادی مهم است یکی از تاثیرگذار ترین و پرکاربرد ترین عناصر این کار هیدروکسید آلومینیوم در تصفیه آب می باشد که ما در این مقاله کاربرد این محصول را برای شما توضیح خواهیم داد

  • اثرات فلوراید بر سلامت انسان

فلوراید دارای خواص فیزیولوژیکی خاصی است که در رابطه با سلامت و رفاه انسان بسیار مورد توجه است. نقش فلوراید در فرآیند طبیعی کانی‌سازی بافت‌های سخت (مانند استخوان‌ها و دندان‌ها) بسیار مشهود است. اگرچه اثرات مفیدی دارد، اما زمانی که حضور آن از حد آستانه فراتر رود، اثرات بسیار زیانباری دارد. لکه شدن دندان‌ها یکی از اولین و راحت‌ترین علائم فلوئوروزیس دندانی است. در فلوئوروزیس شدید، برخی از قربانیان ممکن است دچار تغییر شکل استخوان (فلوروز اسکلتی) شوند و در نهایت فلج شوند.

  • شیوع فلوئوروزیس در جهان

شیوع فلوئوروزیس دندانی و اسکلتی در چندین بخش از جهان از جمله اتیوپی گزارش شده است، جایی که غلظت فلوراید در آب آشامیدنی از سطح دستورالعمل فراتر رفته است. دستورالعمل WHO منتشر شده در سال 1996 حداکثر مقدار فلوراید در آب آشامیدنی را 1.5 میلی‌گرم در لیتر برای محافظت از انسان در برابر فلوئوروزیس تعیین کرده است. با این حال، تا 33 پی پی ام غلظت فلوراید در نمونه‌های آب از گمانه‌های اتیوپی گزارش شد. چنین سطوح بالایی در منطقه دره ریفت یافت می‌شود که با فعالیت آتشفشانی نسبتاً بالایی در کشور مشخص می‌شود. در نتیجه مشکلات مربوط به مصرف آب با فلوراید بالا در این منطقه از کشور رواج دارد.

  • گزینه‌های کنترل فلوراید

گزینه‌های کنترل احتمالی برای محافظت از فلوئوروزیس ممکن است شامل تهیه منبع جایگزین آب، ترکیب با آب حاوی فلوراید کم، تهیه آب بطری حداقل برای افراد جوان، تصفیه آب در منابع و در محل استفاده باشد. در منطقه‌ای که منابع جایگزین به راحتی در دسترس نیست و تهیه آب بطری مقرون به صرفه نیست، مانند مناطق دره ریفت در اتیوپی، تصفیه آب آلوده معقول‌ترین رویکرد است.

  • روش‌های تصفیه فلوراید

در طول سال‌ها تلاش‌های زیادی برای کاهش فلوراید به سطح قابل قبولی در آب آشامیدنی با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد انجام شده است. تکنیک نالگوندا، که در آن زاج با آهک مخلوط می‌شود، در بسیاری از کشورها مثل هند، کنیا، سنگال، اتیوپی و تانزانیا معرفی شده است. اسمز معکوس، الکترودهای آلومینیوم و الکترودیالیز، خاکستر بادی، رزین‌های تبادل یونی، خاک رس، نمک‌های آلومینیوم و کلسیم آزمایش شده‌اند. فلورایدزدایی آب توسط آلومینا فعال روش انتخابی در کشورهای توسعه یافته است. جذب فلوراید روی آلومینا فعال حتی در کشورهای در حال توسعه مانند هند نیز انجام شده است. به طور گسترده‌ای برای حذف فلوراید از آب آشامیدنی استفاده می‌شود و یکی از محبوب‌ترین مواد مورد استفاده در فلوریداسیون آب است.

هیدروکسید آلومینیوم در تصفیه آب نقش تاثیرگذار و مهمی دارد که برای این صنعت خیلی پرکاربرد است. اگر شما به دنبال خرید عمده این محصول از تولیدکننده داخلی هستید و نیاز به هیدروکسید آلومینیوم دارید برای اطلاعات بیشتر کافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

مقاله مرتبط  : هیدروکسید آلومینیوم

جهت خرید و یا دریافت اطلاعات فنی با 09023303954 تماس بگیرید.

  • چالش‌های تصفیه فلوراید در کشورهای جهان سوم

در کشورهای جهان سوم گزینه‌های درمانی کمی وجود دارد که برای حذف سطوح بیش از حد فلوراید در آب مورد مطالعه قرار گرفته است. روش‌های کم‌هزینه مانند جذب روی خاک‌های رس و سایر مواد محلی موجود مانند خاک دیاتومه و استخوان در مطالعات کمی مورد توجه قرار گرفته‌اند. توجه به این نکته ضروری است که کاربرد این روش‌های کم‌هزینه به دلیل ناکارآمدی محدود است. مطالعات اخیر در کشورهای جهان سوم امکان استفاده از ترکیب سولفات آلومینیوم و آهک تولید محلی را نشان داد. بر اساس نتایج تحقیقات فشرده در گروه شیمی دانشگاه آدیس آبابا با همکاری سرویس امداد کاتولیک (CRS)، واحد فلوریداسیون در مقیاس جامعه در مقیاس آزمایشی آزمایش و در سه روستا اجرا شده است. با این حال، این تکنیک با محدودیت‌هایی مانند نیاز به دوز شیمیایی بالا به صورت روزانه، حجم زیاد لجن، مشکل دفع لجن، ناکارآمدی منابع آبی با کل جامد محلول بالا و پیچیدگی عملیات در محیط روستایی همراه است. علاوه بر این، نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی و تجربیات عملیاتی در مقیاس جامعه نشان داد که استفاده از این فرآیند برای آب حاوی فلوراید بیش از 10 میلی‌گرم در لیتر از نظر اقتصادی و کیفی آب امکان‌پذیر نیست. روشی مبتنی بر جذب روی آلومینا تولید شده در آزمایشگاه که با تجزیه حرارتی سولفات آلومینیوم تولید شده محلی ساخته شده است نیز مورد آزمایش قرار گرفت. با این حال، این روش به دمای بالاتر (900-950 درجه سانتی‌گراد) نیاز دارد. علاوه بر این، جذب توسط آلومینا فعال وارداتی از سال 1962 در مزارع قند Wonji-Shoa و Methara انجام شده است، اما همه کارخانه‌ها در حال حاضر عملکردی ندارند که به هزینه‌های جاری بالاتر نسبت داده می‌شود. از این رو، نیاز به توسعه فناوری‌های جایگزینی وجود دارد که شرایط محلی را از نظر فنی و اقتصادی در نظر بگیرند.

شرکت کیمیا ابتکار پویش پارس

شرکت کیمیا ابتکار پویش پارس با بهره‌گیری از توان داخلی سعی در تهیه و تولید هیدروکسید آلومینیوم با کیفیت جهت کاربردهای متنوع از جمله سولفات آلومینیوم و آلومینا را داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *