تاثیر هیدروکسید آلومینیوم برای سلامتی:

هیدروکسید آلومینیوم بر سلامتی

هیدروکسید آلومینیوم برای سلامتی

هیدروکسید آلومینیوم یک ماده معدنی و طبیعی است که بطور عمده از خاک  بوکسیت استخراج می شود. پودر هیدروکسید آلومینیوم در صنایع مختلف از جمله داروسازی، رنگ و رزین، کامپوزیت، مقره سازی، تولید سنگ­های مصنوعی و … کاربرد دارد.  هیدروکسید آلومینیوم دارای طبیعتی قلیایی است و در واقع از آن به عنوان یک آنتی اسید نام برده می­شود.در این مقاله میخواهیم به تاثیر هیدروکسید آلومینیوم برای سلامتی بیشتر بپردازیم

تاثیر این ماده بر سلامتی انسان به خصوص برای افرادی که به صورت روزمره از آن استفاده می کنند، دارای اهمیت است. به این منظور لازم به ذکر است که در صنعت داروسازی از هیدروکسید آلومینیوم برای درمان سوزش سر دل ، ناراحتی معده ، ترش معده یا سوء هاضمه اسیدی استفاده می شود. هیدروکسید آلومینیوم همچنین برای کاهش سطح فسفات در افرادی که دارای بیماری کلیوی خاصی هستند استفاده می شود.

برای افرادی که دارای مشکلات کلیوی ، یبوست شدید ، کم آبی بدن یا نوشیدن مکرر الکل هستند، بلعیدن این ماده می­تواند مشکل زا باشد. در چنین مواردی لازم است با یک پزشک یا داروساز مشورت صورت گیرد. البته بطور عمومی هیدروکسید آلومینیوم سمیت خاصی ندارد، چانچه این ماده به عنوان یک رقیق کننده اسید معده، معمولاً بین وعده های غذایی یا هنگام خواب مصرف می شود. اما درصورت بلعیدن ناخواسته آن، توصیه می­شود که چند لیوان آب در ساعات اولیه پس از بلع مصرف شود. این امر موجب می شود تا دفع آن به مراتب راحت تر انجام شود. با وجود اینکه هیدروکسید آلومینیوم خطر جدی برای سلامتی ندارد اما توصیه می شود که در حالت دارویی نیز بدون دستور پزشک مصرف نشود.

در صورتی که مقادیر بلعیده شده بیش از حد باشد، ممکن است ممکن است باعث یبوست شدید ، کاهش وزن ، گیجی ، تغییرات خلقی یا ادرار کمتر از حد معمول و یا کهیر، تنفس دشوار، تورم صورت، لب ها ، زبان یا گلو شود. استفاده از آنتی اسیدهایی چون هیدروکسید آلومینیوم در جذب داروهای خوراکی مشکل ایجاد می کند. درصورت مصرف داروهای حاوی هیدروکسید آلومینیوم، حداقل 2 ساعت قبل یا 2 ساعت پس از مصرف هیدروکسید آلومینیوم از مصرف سایر داروها خودداری شود.

در صنعت، مصرف پودر هیدروکسید آلومینیوم ممکن است با تولید گرد و غبار همراه شود که در این مواقع استفاده از ماسک و عینک ایمنی توصیه می شود. استنشاق بیش از حد گرد و غبار این ماده نیز می تواند موجب رسوب در ریه ها شده و از حجم تنفس بکاهد. در چنین مواقعی که نیروی تولید در زمانهای زیاد تحت تاثیر ماده قرار می گیرد، بهتر است در دفعات مکرر آب نوشیده شود. از اثرات منفي تنفس مکرر گرد و غبار هیدروکسید آلومینیوم درحلق و بيني احتقان بيني، احتمال ابتلا به سينوزيت، التهاب داخل بيني، سوزش و خارش بيني، عطسه و آبريزش، عفونت تنفسي فوقاني، احساس درد و سوزش گلو و التهاب حلق و حنجره از جمله اين عوارض مي باشد. پديده گرد و خاك، افزايش ضربان قلب و تنفس، محدوديت فعاليت بدني، كاهش آستانه هوازي، ظرفيت ريوي و عوارض قلبي، عروقي و مغزي را به دنبال دارد.

شرکت کیمیا ابتکار پویش پارس در راستای تامین نیاز صنایع داخلی کشور برای تامین مناسب پودر هیدروکسید آلومینیوم کوشیده است.

شرکت کیمیا ابتکار پویش پارس مفتخر است با تولید و تامین پودر هیدروکسید آلومینیوم برای صنایع مختلف، از جمله تولید کنندگان عایق های الاستومری و مقره های سیلیکونی ، زمینه را برای سهولت در تولید این محصولات را فراهم آورد.

جهت دریافت اطلاعات فنی با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *