معرفی کشورهای برتر تولیدکننده بوکسیت در جهان

تولیدکننده بوکسیت

تولیدکننده بوکسیت در جهان

بوکسیت به عنوان مهمترین و غنی ترین منبع آلومینا و زنجیره تولید هیدروکسید آلومینیوم در جهان است. حدود 85 درصد از بوکسیت تولید شده در جهان به دلیل مصارف مختلف صنعتی به آلومینیوم تبدیل می شود. خاک بوکسیت دارای مقادیر زیادی از ناخالصی به شکل اکسید آهن، سیلیس و یا اکسیدهای کلسیم و سدیم است. هیدروکسید آلومینیوم به عنوان یک تاخیر انداز شعله و یا پایه ترکیبات شیمیایی مبتنی بر آلومینیوم، بخشی از زنجیره تبدیل خاک بوکسیت به فلز آلومینیوم است. کشورهای برتر تولیدکننده بوکسیت :

حدود 85 درصد از بوکسیت تولید شده در جهان به دلیل کاربردهای مختلف صنعتی به آلومینیوم تبدیل می شود. استرالیا و گینه دو کشور از پنج کشور بزرگ تولید کننده بوکسیت در جهان هستند. بوکسیت به عنوان سنگ رسوبی که برای اولین بار توسط زمین شناس فرانسوی پیر برت در اوایل دهه 1800 کشف شد، منبع اصلی آلومینیوم و گالیوم در جهان است. این ماده معمولاً در نزدیکی سطح زمین یافت می شود، ترکیب اصلی بوکسیت خام بیشتر آلومینا، سیلیس، دی اکسید تیتانیوم و اکسیدهای آهن است. آلومینیوم به دست آمده از بوکسیت در همه چیز از فویل برای بسته بندی گرفته تا اجزای حیاتی در خودروها، پنل های خورشیدی و فناوری هوافضا استفاده می شود. پیش بینی تولید بوکسیت جهانی در سال 2020، 367 میلیون تن برآورد شده است.

پنج کشور برتر تولید کننده بوکسیت در جهان

1) استرالیا : 105 میلیون تن در سال

استرالیا 105 میلیون تن  در سال 2019 تولید کرد تا در صدر فهرست کشورهای تولید کننده بوکسیت در جهان قرار گیرد، که نشان دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به 97 میلیون تن (میلیون تن) استخراج شده در سال قبل است. با تولید حدود 27 تن در سال 2019، معدن هانتلی آلومینای Alcoa World در نزدیکی Dwellingup در غرب استرالیا نقش مهمی در صنعت معدن بوکسیت این کشور ایفا می کند. رشد قوی این کشور در سال 2019 نیز به دلیل تولید ظرفیت کامل در معدن بوکسیت هیلز مترو ماینینگ در کیپ یورک غربی است، همراه با غول معدنی ریوتینتو که پروژه خود را در اوایل همان سال در نزدیکی بوید پوینت آغاز کرد. رشد پیش بینی شده تولید بوکسیت استرالیا تا سال 2023-2024 حدود 122 میلیون تن برآورد شده است.

2- چین : 68 میلیون تن در سال

دومین تولیدکننده بوکسیت چین است که در سال 2019 سالانه حدود 68 میلیون تن تولید داشت. این مجموع بیش از نیمی از 124 میلیون تن تولید شده در کل آسیا بود. تولید قابل توجه سنگ معدن چین تا حدی به دلیل چالکو، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم اولیه در جهان است. اگرچه چندین معدن بوکسیت در استان‌های شانشی و هنان بسته شده‌اند، گوئیژو اکنون به‌عنوان یک مرکز بالقوه برای سنگ‌های رسوبی در نظر گرفته می‌شود، پس از اینکه مشخص شد منطقه دارای 162 میلیون تن ذخایر است. چین همچنین میلیون ها تن بوکسیت را از گینه، استرالیا و اندونزی وارد می کند. در نیمه اول سال 2019، این کشورها تقریباً 94 درصد از کل واردات بوکسیت چین را به خود اختصاص دادند که بالغ بر 57 میلیون تن بود.

 3- گینه – 64 میلیون تن متریک

گینه طی سال‌ها به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بوکسیت در جهان شناخته شده است.

این کشور غرب آفریقا 64 میلیون تن سنگ معدن در سال 2019 تولید و صادر کرد که نسبت به حجم صادرات 56 میلیون تنی سال 2018 افزایش قابل توجهی داشت. این کشور با 40 میلیارد تن بزرگترین ذخیره بوکسیت در جهان را دارد. معدن سنگ ردی در منطقه بوکه بزرگترین تولید کننده بوکسیت آن است. این شرکت به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک بین دولت گینه و معدن Halco است. حدود نیمی از صادرات بوکسیت این کشور توسط چین، اسپانیا، ایرلند و اوکراین خریداری می شود، در حالی که تقریبا 50 درصد از کل بوکسیت دریایی جهان را صادر می کند.

4- برزیل : 30 میلیون تن متریک

در برزیل بوکسیت بیش از 1000 کیلومتر در امتداد رودخانه های ترومبتاس و آمازون به بندر ویلا دو کوند در بارکارنا حمل می  شود و از آنجا به بزرگترین پالایشگاه آلومینا در جهان می رود. برزیل که در سال 2019 30 میلیون تن بوکسیت تولید کرد، در رتبه چهارم فهرست کشورهای تولیدکننده برتر قرار دارد. تولید سنگ معدن آن در سال 2018 27 میلیون تن بود. با این حال، هنوز به رکورد سال 2017 نرسیده است، زمانی که تولید بوکسیت این کشور به 36 میلیون تن رسید. ایالت پارا برزیل دارای منابع فراوانی از بوکسیت است، جایی که معدن MRN تجارت خود را انجام می دهد، زیرا درست در غرب پارا در Oriximiná واقع شده است. MRN یکی از دو منبع تامین کننده پالایشگاه Hydro Alunorte  است. بوکسیت بیش از 1000 کیلومتر در امتداد رودخانه های ترومبتاس و آمازون به بندر ویلا دو کوند در بارکارنا حمل می شود و از آنجا به بزرگترین پالایشگاه آلومینا در جهان می رود.

5 – هند:

کشور هند نیز یکی از بزرگترین منابع تولید بوکسیت در جهان را دارد. این کشور توانسته است، بخشی از زنجیره تامین آلومینیوم در جهان را شکل دهد.

برای اطلاع از تاثیر هیدروکسید آلومینیوم برای سلامتی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *