مصرف هیدروکسید آلومینیوم در مواد الاستومری

هیدروکسید آلومینیوم در مواد الاستومری

هیدروکسید آلومینیوم در مواد الاستومری

کاربرد هیدروکسید آلومینیوم در مواد الاستومری :  کامپوزیت های  با زمینه پلیمری در سال های اخیر نقش مهمی در مهندسی برق و تجهیزات وابسته دارند. کاربرد از مواد پلیمری در این زمینه نیاز به اقدامات احتیاطی خاصی دارد، زیرا می توانند به راحتی آتش بگیرند. از این نظر در مقایسه با مواد معدنی سنتی مانند شیشه سرامیک و میکا ، این مواد توجه بسیاری را به خود جذب نموده اند.  مزایایی از جمله خواص عایق عالی ، تلفات الکتریکی کم ، سهولت ساخت و پردازش باعث شده تا مواد پلیمری در صنعت مورد توجه باشند. برای مفید بودن در کاربردهای الکتریکی ، مواد پلیمری باید دارای میزان مطلوبی از عایق بودن در برابر الکتریسیته برخوردار باشند، اما این به تنهایی کافی نیست و سایر  ویژگی های عایق ، از جمله مقاومت در برابر شعله نیز بسیار مهم است. مطالعات در مورد پلیمرهای مقاوم در برابر شعله از آنجا که این مواد به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند ، مواد ضروری شده اند. سه عامل وجود دارد بر فرآیند احتراق تاثیر دارند. این عوامل شامل اکسیژن ، گرما ، مقدار مواد قابل اشتعال هستند . افزودنی های خاص می توانند این عوامل را تحت تاثر قرار دهند و فرآیند سوختن را کنترل کنند.

بازدارنده های شعله برومین ، که با واکنش با پلیمرها تجزیه حرارتی کامپوزیت ها را متوقف می کنند ، موثرترین بازدارنده های شعله در بازار هستند که برای اکثر پلیمرهای مهندسی استفاده می شوند .با این حال ، بازدارنده های شعله هالوژنه هنگامی که در معرض دمای بالا قرار می گیرند ، گازهای سمی آزاد می کنند. با پیشنهاد مفهوم بازدارنده های شعله سازگار با محیط زیست ، برخی از شعله های برم دار مواد بازدارنده با مواد ضد شعله بدون هالوژن ، به ویژه هیدروکسید فلزی مانند هیدروکسید منیزیم و هیدروکسید آلومینیوم  جایگزین می شوند. در این مواد مقاوم در برابر شعله هیدروکسید فلزی ، آلومینیوم هیدروکسید (ATH) یکی از محبوب ترین و ایمن ترین مواد بدون هالوژن و مهار کننده دود شعله است . مزایای دیگر شامل هزینه کم مواد ، حذف پروموترهای فلزات سنگین (به عنوان مثال اکسید آنتیموان) ، و عدم تولید دود سمی است. این مواد همچنین نقش فیلر نیز دارند.

طی پنجاه سال گذشته ، فلورو الاستومرها (FKM) از جهات مختلف به نفع جهان بوده اند. محصولات فلورو الاستومرها خانواده ای از مواد تخصصی هستند که به دلیل رفتار الاستیک آنها مورد توجه قرار می گیرند . مقاومت این پلیمرها در برابر نفوذ باعث شده که  این الاستومرها عمدتاً در مهر و موم و سایر محصولات ساخته شده استفاده شوندکه اجزای سازنده برای ایجاد موانع در برابر طیف گسترده ای از مایعات در شرایط شدید قرار است مقاومت داشته باشند. اکثریت محصولات فلورواستومرها در کاربردهای خودرو ، عمدتا در سوخت و آب بندی فشار بالا استفاده می شود.

مقدار فلورالاستومرهای مصرفی در هر خودرو در مقایسه با الاستومرهای طبیعی کمتر است، اما قطعات فلورواستومر به دلایل ایمنی بسیار مهم هستند ،  در کارلردهای مختلف از جمله، لوازم هوایی ، نیروی سیال ، صنایع شیمیایی ، میدان نفتی ، نیمه هادی ها و مهر و موم های فشار قوی برای پوشش پلاسما از این الاستومرها استفاده میشود. این یک سنت رایج است که مقداری پرکننده را در ماتریس لاستیک به منظور استفاده از آن وارد شود و خواص نهایی بر اساس آن تعیین شود و فلورواستومرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای بهبود عملکرد آنها ، پرکننده های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است ، از جمله کربن سیاه، گرافیت منبسط شده و اخیراً نانو پرکننده ها مانند سیلیکات های لایه ای ، نانولوله های کربنی ، الیگومر چند وجهی و … .  در این میان ذرات هیدروکسید آلومینیوم نیز مصرف ویژه ای داشته اند، چرا که این مواد ضمن افزایش دما تخریب حرارتی شده و بخار آب تولید می شود. بخار آب تولید شده باعث سرد شدن سطح شده و موجب تاخیر اندازی در شعله می شود. با افزایش میزان مصرف هیدروکسید آلومینیوم مقاومت در برابر شعله نیز بهبود پیدا می کند. اما باید توجه داشت که فرآیند پذیری لاستیک و خواص فیزیکی و مکانیکی نهایی قطعه به میزان مصرف هیدروکسید آلومینیوم وابسته است.

شرکت کیمیا ابتکار پویش پارس در راستای تولید هیدروکسید آلومینیوم با قیمت اقتصادی برای صنایع داخلی کوشیده است.

جهت دریافت اطلاعات فنی با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *