هیدروکسید آلومینیوم در صنایع آرایشی بهداشتی

هیدروکسید آلومینیوم در صنایع آرایشی بهداشتی

هیدروکسید آلومینیوم در صنایع آرایشی بهداشتی

این گزارش به نقش آلومینا و هیدروکسید آلومینیوم می پردازد. هیدروکسید آلومینیوم در صنایع آرایشی بهداشتی استفاده می شود. گزارش شده است که در لوازم آرایشی این ماده به عنوان ساینده، جاذب، ماده ضد انعقاد، ماده پرکننده و ماده مات کننده استفاده می­شود، گزارش شده است که هیدروکسید آلومینیوم می­تواند به عنوان یک عامل بافر کننده عمل کند. طبق اسناد ارائه شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا، مشخص شده است که آلومینا و هیدروکسید آلومینیوم در دوز مجاز برای استفاده در بدن بی­خطر است، به همین علت هیدروکسید آلومینیوم و آلومینا در سیمان استخوانی کاربرد دارد.

آلومینا که همچنین به عنوان اکسید آلومینیوم (Al2O3) شناخته می شود، در واقع همان هیدروکسید آلومینیوم کم آب (یا کلسینه) است. جالب است بدانیم آلومینا نیز ترکیب اصلی زمرد، یاقوت و یاقوت کبود است (رنگ­های این سنگ­ها که ناشی از ناخالصی های کوچک فلزات سنگین است). رایج ترین شکل آلومینا هستند که به طور طبیعی رخ می دهد ، سنگ کوراندوم است. هیدروکسید آلومینیوم، همچنین به عنوان آلومینای هیدراته شناخته می شود معمولاً به عنوان یک ماده معدنی بطور عمده در قالب گیبسیت یافت می­شود.

تاکنون چهار گونه از هیدروکسید آلومینیوم تاکنون شناخته شده است:

  • Gibbsite
  • Doyleite
  • Bayerite
  • Nordstrandite

 

 

آلومینا و هیدروکسید آلومینیوم جامدات سفید و نامحلول هستند، در واقع آلومینا سومین ماده طبیعی سخت بعد از الماس است. ترکیبات آلومینیوم را نمی توان به راحتی اکسید کرد و بنابراین، به طور کلی انتظار نمی رود که اکسیداسیون اتمسفر رخ دهد. همه اشکال هیدروکسید آلومینیوم آمفوتریک هستند (به عنوان مثال می توانند به عنوان اسید و باز در محلول عمل می کنند). بر این اساس ، هیدروکسیدهای آلومینیوم می توانند به عنوان بافر برای مقاومت در برابر تغییرات pH عمل کنند.

هیدروکسید آلومینیوم در 40 محصول شستشو دهنده استفاده می شود. این ماده در فرمولاسیون شامل 84 محصول است مصرفی در اطراف چشم با غلظت های کمتر از 30٪ ، 87 محصول آرایشی و 104 محصول مراقبت از پوست تا 25٪ وزنی استفاده می­شود. مجموعا در 572 محصول تجاری آرایشی و بهداشتی، استفاده از هیدروکسید آلومینیوم گزارش شده است. علاوه بر هیدروکسید آلومینیوم، سولفات آلومینیوم به عنوان یکی از مشتقات این ماده در صنایع آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. از آن جایی که این نوع سولفات دارای خواص آنتی باکتریال است در صنعت بهداشتی آرایشی به عنوان یکی از مواد موجود در ترکیبات به کار رفته در مواد ضد تعریق به حساب می آید. یکی دیگر از کاربردهای این ماده منقبض کننده و انعقاد کننده خون در محل بریدگی های ریز و کوچک است.

هیدروکسید آلومینیوم در تولید شربت معده جهت خنثی سازی اسید معده کاربرد دارد. هيدروكسيد آلومينيوم براي درمان علامتي سوزش معده ناشي از ترشح اسيد، سوء هاضمه ناشي از اسيد و ترش كردن، جلوگيري از عوارض برگشت محتويات معده به مري و همچنين جهت جلوگيري از تشكيل سنگ هاي ادراري فسفاته براي كاهش فسفات خون استفاده مي گردد. این دارو جذب سالیسیلات‌ها/ تتراسیکلین/ ایزونیازید/ فنوتیازین/ سیپروفلوکسازین/ سایمتیدین/ دیگوکسین/ افلوکساسین را کم می‌کند. آنتی اسیدهای آلومینیوم و منیزیم اسید معده را به سرعت کاهش می‌دهند. آنتی اسیدهای مایع معمولا سریع‌تر و بهتر از قرص‌ها یا کپسول‌ها هستند. این دارو به تنهایی یا با کمک داروهای دیگر، تولید اسید را کاهش می‌دهند. هیدروکسید آلومینیوم به صورت کپسول، قرص و مایع خوراکی و سوسپانسیون تولید می شود. دوز و دفعات استفاده به شرایط تحت درمان بستگی دارد. هیدروکسید آلومینیوم یک نمک غیر آلی اساسی است که با خنثی سازی اسید کلریدریک در ترشحات معده عمل می کند. هیدروکسید آلومینیوم به آرامی در معده حل شده و با اسید کلریدریک واکنش داده و کلرید آلومینیوم و آب ایجاد می کند. این ماده همچنین با افزایش PH و از طریق جذب باعث مهار عملکرد پپسین می شود. اثرات محافظت از سلول ممکن است از طریق افزایش یون بی کربنات و پروستاگلاندین ها باشد.

هیدروکسید آلومینیوم در خمیر دندان به عنوان یک ماده ساینده کاربرد دارد. این ماده برای برداشتن باقیمانده مواد غذایی یا هر نوع ماده بد رنگ کننده دندانها استفاده می­شود و حدود 50 درصد از وزن خمیر دندان را تشکیل می‌دهد که ممکن است به دو شکل میکرو کریستال و سوسپانسیون بکار گرفته شود. در واقع فرم پودری اثر سایندگی دارد، در حالی که فرم ژل اثر خنثی کننده اسید دارد. این ژل باعث ایجاد رفتار تیکسوتروپ در سیال خمیر دندان خواهد شد.

هیدروکسید آلومینیوم مصرفی در صنایع آرایشی و بهداشتی دارای خلوص بالایی باید باشد و با گرید صنعتی متفاوت است. در این حالت هیدروکسید آلومینیوم باید فاقد عناصر سنگین باشد که می تواند موجب تهدید سلامتی انسان باشند.

شرکت کیمیا ابتکار پویش پارس مفتخر است با تولید پودر هیدروکسید آلومینیوم صنعتی در راستای رفع نیاز صنایع لاستیک، پلاستیک، رنگ و رزین و … گام برداشته است.

شرکت کیمیا ابتکار پویش پارس با بکارگیری تجربه و تخصص نیروی انسانی مجرب سابقه درخشانی در تولید هیدروکسید آلومینیوم برای کاربردهای مختلف دارد.

جهت دریافت اطلاعات فنی با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *